Potrivit sursei citate, noul algoritm care va fi implementat de motorul de căutare va favoriza site-urile care au versiuni pentru dispozitive mobile – pagini care afișează textul cu litere mai mari, au link-uri pe care se poate da ușor click și care se afișează corect indiferent de mărimea ecranului pe care sunt accesate -, care vor fi afișate mai sus în lista de rezultate ale căutărilor online efectuate de pe telefoane mobile și tablete.
Site-urile care nu au versiuni adaptabile ecranelor dispozitivelor mobile vor fi afișate în poziții mai slabe în topul căutărilor Google.
Business Insider precizează că aproximativ 60% din traficul online este efectuat în prezent de pe dispozitive mobile, iar Google vrea ca utilizatorii săi să aibă o experiență de navigare cât mai bună în momentul în care accesează un link pe telefonul mobil sau pe tabletă.
Compania Google a anunțat schimbările privind algoritmul în luna februarie, oferind administratorilor de site-uri aproape două luni și o mulțime de informații pentru a face modificările necesare paginilor web astfel încât să nu riște să dispară din listele de rezultate ale căutărilor de pe mobil.